کاسه چرخ ترمز برلیانس-H220-H230 هم درست طبق همان اصول ترمزهای دیسکی کار میکند،
یعنی لنت ها به یک سطح در حال چرخش فشار وارد میکنند.
تنها تفاوت آنها در این است که در این سیستم، آن سطح چرخان کاسه ترمز نامیده میشود.
بیشتر خودروها در چرخ های جلو از ترمز دیسکی و در چرخ های عقب از ترمزهای کاسهای استفاده میکنند.
کاسه چرخ ترمز برلیانس-H220-H230 قطعات ریز بیشتری دارند و تعمیرشان هم مشکلتر است،
ولی تولیدشان کم هزینهتر است و از مکانیسم سادهای برخوردارند.
کاسه چرخ ترمز برلیانس-H220-H230 ممکن است پیچیده به نظر برسد و اگر یکی از آنها را باز کنید،
شاید به نظرتان ترسناک باشد. خب، بیایید آن را باز کنیم و ببینیم هر قطعه چه کاری انجام میدهد.
درست مثل ترمزهای دیسکی، ترمز کاسهای هم دو عدد لنت و یک پیستون دارد،
ولی ترمز کاسهای از یک مکانیسم رگلاژ کننده، ترمز اضطراری و فنرهای زیاد بهره میبرد.
وقتی پدال ترمز را فشار میدهید، پیستون باعث میشود لنت ها به کاسه بچسبند.
ساده به نظر میرسد، پس این همه فنر به چه دردی میخورند؟
اینجاست که موضوع کمی پیچیده میشود.
بسیاری از ترمزهای کاسهای به صورت خودکار فعال میشوند.
وقتی لنت ها به کاسه ترمز میچسبند، نوعی چفتشوندگی رخ میدهد.
این چفت شدن به خاطر این است که هرچه بیشتر پدال ترمز را بفشارید، لنت ها بیشتر به کاسه میچسبند.
نیروی متوقف کننده اضافی که توسط این چفتشوندگی تولید میشود،
به ترمزهای کاسهای اجازه میدهد نسبت به ترمزهای دیسکی از پیستون کوچکتری استفاده کنند.
به خاطر وجود همین خاصیت چفت شوندگی است که وقتی پدال ترمز را رها میکنید،
لنت ها باید از کاسه جدا شوند. علت وجود بعضی از آن فنرها همین است.
سایر فنرها کمک میکنند که لنت ها سرجایشان بمانند و بازوی تنظیم کننده را پس از عملکرد، برمیگردانند.
برای اینکه ترمز کاسهای درست عمل کند، لنت باید بدون اینکه به آن بچسبد، نزدیکش باقی بماند.
اگر لنت زیاد از کاسه دور بشود (برای مثال وقتی لنت خورده شده است)،
پیستون برای پر کردن این فاصله به روغن بیشتری احتیاج دارد
و به قول معروف ترمز پایین میرود.
به این خاطر است که ترمزهای کاسهای باید رگلاژ کننده اتوماتیک داشته باشند.
شما همراهان گرامی میتوانید در فروشگاه اینترنتی ۳۰part.ir از قطعات یدکی برلیانس که شامل:
۱-قطعات مصرفی:
تیغه برف پاک کن جلو، بازویی برف پاک کن جلو، شمع موتور، فیلتر بنزین، فیلتر هوا، فیلتر روغن، لنت جلو، لنت عقب و … .
۲-قطعات سیستم ایمنی:
کیسه های هوا، دیسک ترمز جلو، دیسک ترمز عقب، پمپ ترمز، بوستر ترمز، کالیپر ترمز جلو، سیلندر ترمز عقب و … .
۳-قطعات تهویه مطبوع و خنک کننده موتور:
پنل بخاری، رادیاتور کولر، رادیاتور آب، رادیاتور بخاری، کمپرسور کولر، لوله های کولر، موتور فن بخاری، اواپراتور، منبع آب اضافه و … .
۴-قطعات موتوری و گیربکس:
خرطومی هواکش، گاید سوپاپ، کاسه نمد ها، دریچه گاز، پوسته گیربکس و کلاچ، میل بادامک، سنسور OCV، شاتون، پیستون و ….
۵-قطعات سیستم تعلیق و جلوبندی و جعبه فرمان:
کمک فنرها، توپی سرکمک، سیبک فرمان، طبق، جعبه فرمان، تلسکوپی فرمان و قرقری فرمان، میل تعادل، میل موجگیر و…. .
۶-قطعات سوخت رسانی:
سنسور اکسیژن، باک بنزین، ریل سوخت، منیفولد هوا، منیفولد دود، کاتالیست، انژکتور سوخت، کنیستر، شیلنگها بنزین و … .
۷ -قطعات بدنه، قفلها، چراغها و براکتها:
لولای دربهای جانبی، محافظ رادیاتور، درب صندوق، چراغ جلو، پرژکتور جلو، سپر جلو و عقب، براکتهای سپر و … .
۸-قطعات برقی و الکتریکی:
آفتامات دینام، یونیت سنسور دنده عقب، انواع سنسور، ECU ایربگ،کوئل، انواع ECU، آینه های جانبی، سنسور دنده عقب، کلید شیشه بالابر و … .
۹-قطعات تزئینات داخی و خارجی:
قاب سه گوش کنار آینه، دستگیره درب های، قاب ضبط و پخش، جلو پنجره، نوار آبگیر داخلی و بیرونی، قاب کلید شیشه بالابر، … .
بازدید بعمل آورید و ما را با ارائه پیشنهادات و انتقادات خود در امر معرفی محصولات و خدمات یاری رسانید.