قرقری فرمان برلیانس H230 H220
قرقری فرمان برلیانس H230 H220 محصولی وارداتی و با بالاترین سطح کیفی و مورد تایید شرکت سازنده خودرو برلیانس می باشد.
این محصول جزو گروه سیستم تعلیق جلو و تجهیزات جلوبندی قرار می گیرد که بیشتر به عملکرد و کارایی آن میپردازیم.
چرخهای خودرو چگونه می چرخند؟
بدیهی است که با چرخاندن فرمان خودرو، چرخ ها نیز می گردند؛ اما دانستن آنچه که منجر به شکل گیری این عمل و عکس العمل می شود بسیار جالب تر از این امر ساده خواهد بود.
نکته ای که ممکن است جالب توجه باشد این است که هنگام دور زدن، چرخ های جلوی خودرو هر دو به موازات هم و به یک جهت واحد متمایل نمی شوند.
برای آنکه خودرو به نرمی دور بزند، هر چرخ بایستی حول دایره ی متفاوتی بچرخد.
از آنجایی که چرخ داخلی حول دایره ای با شعاع کوچکتر می چرخد، این چرخ دور کوچکتری را نسبت به چرخ دیگر خواهد زد.
نقش قرقری فرمان در گردش خودرو:
مجموعه چرخ و میله دنده ها در مجرایی فلزی به شکلی قرار گرفته اند که هر سرمیله دندانه دار از مجرا بیرون زده است. میله ای که به آن میله ی گره (Tie Rod) یا قرقری فرمان و یا میل فرمان افقی می گویند.
که به هر دو سر میله دندانه دار وصل شده است. چرخ دنده به میل فرمان افقی متصل است. زمانی که فرمان چرخانده می شود چرخ دنده ها می گردند و میله دندانه دار را جا به جا می کنند. میل فرمان افقی در انتهای هر دو سر میله دندانه دار به بازو های فرمان یا سیبک فرمان روی محور چرخ متصل می شوند.
مجموعه چرخ و میله دندانه ها دو امر را رقم می زنند؛ تبدیل حرکت چرخشی فرمان به حرکت خطی مورد نیاز برای چرخاندن چرخ ها، و حذف یک چرخ دنده که باعث سهل تر شدن چرخاندن چرخ ها می شود.
در اکثر خودرو ها سه یا چهار دور فرمان، چرخ ها را از یک انتها تا انتهای دیگر می گرداند. ضریب فرمان، نسبت چرخاندن فرمان به چرخیدن چرخ ها می باشد.
البته به همان نسبت تلاش کمتری نیز برای چرخاندن فرمان نیاز خواهد بود. پایین تر بودن این نرخ به معنی فرمان پذیری سریع تر می باشد (نیازی به چرخاندن زیاد فرمان برای گرداندن چرخ به اندازه ای معین نخواهد بود) و البته این امر نکته ای مطلوب در خودرو های اسپرت محسوب می شود.
این خودروها آنچنان سبک می باشند که حتی با ضریب فرمان پایین تر نیز، توان مورد نیاز برای چرخاندن فرمان در آنها چندان زیاد نخواهد بود.
برخی از خودرو ها از ضریب فرمان متغیر بهره می گیرند. این خودرو ها از چرخ و میله دندانه متفاوتی استفاده می کنند که دارای تعداد دندانه متفاوتی در مرکز نسبت به کناره ها می باشند.
این تفاوت باعث می شود که خودرو در شروع پیچ سریع عمل کند (دندانه ها به مرکز نزدیک می باشند) و همچنین از میزان فشار لازم برای چرخاندن چرخ در انتهای حد آن نیز می کاهد.
شما همراهان گرامی میتوانید در فروشگاه اینترنتی ۳۰part.ir از قطعات یدکی برلیانس که شامل:
۱-قطعات مصرفی:
تیغه برف پاک کن جلو، بازویی برف پاک کن جلو، شمع موتور، فیلتر بنزین، فیلتر هوا، فیلتر روغن، لنت جلو، لنت عقب و … .
۲-قطعات سیستم ایمنی:
اهرم ترمز دستی کرم، اهرم ترمز دستی مشکی، کاسه چرخ عقب، پمپ ترمز، سنسور ABS جلو راست، سنسور ABS عقب و … .
۳-قطعات تهویه مطبوع و خنک کننده موتور:
پنل بخاری، رادیاتور کولر، رادیاتور آب، رادیاتور بخاری، کمپرسور کولر، موتور فن بخاری، اواپراتور، درپوش شیلنگ ورودی آب و … .
۴-قطعات موتوری و گیربکس:
مپ سنسور، سلکتور گیربکس، رینگ موتور، کارتل روغن موتور، پیستون، هواکش داخل موتور، لیور دنده کامل، فولی واتر پمپ، و ….
۵-قطعات سیستم تعلیق و جلوبندی و جعبه فرمان:
کمک فنرها، توپی سرکمک، سیبک فرمان، طبق جلو چپ، قرقری فرمان، توپی و بلبرینگ چرخ عقب، میل تعادل، میل موجگیر، اکسل عقب و…. .
۶-قطعات سوخت رسانی:
سنسور اکسیژن، باک بنزین، ریل سوخت، منیفولد هوا، منیفولد دود، کاتالیست، انژکتور سوخت، کنیستر، شیلنگها بنزین و … .
۷ -قطعات بدنه، قفلها، چراغها و براکتها:
چراغ دنده عقب راست، چراغ دنده عقب چپ، ماهوتی دور شیشه درب عقب راست، ماهوتی دور شیشه درب جلو راست، ماهوتی دور شیشه درب جلو چپ، و … .
۸-قطعات برقی و الکتریکی:
چراغ راهنما روی آینه راست، چراغ راهنما روی آینه چپ، مدول ایربگ، آینه های جانبی، سنسور دنده عقب، دسته راهنما،و … .
۹-قطعات تزئینات داخی و خارجی:
شبرنگ سپر عقب چپ، دستگیره بیرونی درب جلو راست، دستگیره درب داشبورد مشکی، دستگیره درب داشبورد کرم ، … .
بازدید بعمل آورید و ما را با ارائه پیشنهادات و انتقادات خود در امر معرفی محصولات و خدمات یاری رسانید.