سنسور ABS چرخ جلو چپ سراتو سایپا
سنسور ABS چرخ جلو چپ سراتو سایپا محصولی
وارداتی و با بالاترین سطح کیفی و مورد تایید شرکت سازنده خودرو کیاموتورز می باشد.
سنسور ABS جلو:
سنسور ABS چرخ جلو چپ سراتو سایپا جزو
دسته ترمز و تجهیزات ایمنی خودرو قرار می گیرد که نحوه عملکرد و کارایی آن بسیار مهم است
روند کار سیستم ABS :
پردازنده مرکزی خودرو با کمک سنسور های موجود در هر چرخ سرعت دوران چرخ ها را در حالت ترمز گیری بررسی میکند.
در صورتی که سرعت دوران یکی از چرخ ها نسبت به سایر چرخ ها متفاوت باشد.
پردازنده با فرمان لازم به سوپاپ الکتریکی سیلندرترمز، میزان فشار درون سیلندر را تغییر می دهد.
که با این کار میزان نیروی ترمز وارده به چرخ تغییر می کند و چرخ از حالت بحرانی خارج می شود.
پس احتمال قفل شدن آن نیز کم می شود. روند بالا به صورت مداوم و با سرعت زیاد انجام می شود.
به طوری که در هر دقیقه بین ۱۵ تا ۲۰ مرتبه این روند تکرار می شود.
عملکرد پایه ای سیستم ABS به صورت بالا است. که البته عملکردهای دیگری مانند EBD نیز به این سیستم اضافه شده است.
ساختار سنسور ABS:
سنسور ABS از نوع تولید فرکانس است که و ساختمان داخلی آن از یک آهنربا تشکیل شده است.
که با رد شدن دنده از مقابل آهنربا یک فرکانس تولید میشود.
برای تست سنسور ABS بوسیله مولتی متر باید در حالت AC قرار گیرد و در این حالت به سنسور وصل میکنیم
و با حداقل سرعت ۵ مایل حرکت میکنیم اگر مولتی متر عدد بین ۰.۵ تا ۹ ولت را نشان دهد سنسور سالم است.
در غیر اینصورت سنسور خراب است یا کثیف شده است
و یا فاصله مجاز آن رعایت نشده است فاصله مجاز بین ۵صدم تا ۱۵ صدم اینچ است
عواملی که باعث اختلال روی ABS میشود عبارت است از کثیف بودن خود سنسور٬
کثیف بودن دنده ها٬ قطعی سیم ٬تنظیم نبودن فاصله سنسور و سوختن سنسور است.
نکته:
اگر یکی از سنسورها دچار اشکال شده باشد، هر زمان که خودرو را روشن کنید، علامت اخطار ABS روشن خواهد شد.
همچنین اگر یکی از حسگرها خراب شود بر روی تمام سیستم ABS تاثیر خواهد گذاشت.
و درنتیجه سیستم ضد قفل از کار خواهد افتاد.