دسته‌بندی نشده

رنو ساندرو

رنو ساندرو

رنو ساندرو؛ معرفی کامل هاچ بک اقتصادی بازار ایران

رنو ساندرو (Renault Sandero) خودروی هاچ‌بکی است که از آذرماه سال ۹۴،

توسط شرکت پارس‌خودرو – زیرمجموعه‌ی از گروه خودروسازی سایپا – وارد بازار ایران شده است.

رنو ساندرو که در اروپا با نام داچیا ساندرو شناخته می‌شود،

یکی از محصولات مشترک شرکت خودروسازی فرانسوی رنو

و زیرشاخه‌ی رومانیایی آن موسوم به داچیا است که نسل اول آن در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۷ معرفی شد

و اکنون نسل دوم آن در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

در حال حاضر، نسل اول رنو ساندرو در داخل کشورمان و توسط شرکت پارس‌خودرو تولید می‌شود.

این شرکت رنو ساندرو را تنها با پیشرانه‌ی K4M 696 عرضه می‌کند؛

پیشرانه‌ای که در حال حاضر در خودروی تندر ۹۰ نیز به‌کار گرفته می‌شود.

پیشرانه‌ی یادشده از نوع چهار سیلندر خطی است

و می‌تواند توان بیشینه‌ای معادل ۱۰۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۵۰ دور بر دقیقه تولید کند.

حداکثر گشتاوری که پیشرانه‌ی رنو ساندرو تولید می‌کند، معادل ۱۴۰ نیوتن‌متر است

که در دور موتور ۳۷۵۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود.

پارس‌خودرو رنو ساندرو را در دو مدل دستی و اتوماتیک روانه‌ی بازار کرده است؛

سیستم انتقال قدرت مدل دستی از نوع ۵ سرعته

و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است

و مدل اتوماتیک این خودرو از سیستم انتقال قدرت ۴ سرعته بهره می‌برد

و به‌صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۸.۳ لیتر مصرف سوخت دارد.

مطابق اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت پارس‌خودرو،

حداکثر سرعت مدل‌های دستی و اتوماتیک این خودرو به‌ترتیب ۱۷۵ و ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است

و این دو خودرو به‌ترتیب به ۱۰.۵ و ۱۱.۵ ثانیه زمان نیاز دارند

تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.

رنو ساندرو بر مبنای پلتفرم خودروی لوگان (تندر) توسعه داده شده است

و از این‌رو می‌توان شباهت‌های بین دو خودرو را به‌وضوح مشاهده کرد.

ساندرو و تندر به دو کلاس متفاوت تعلق دارند،

بنابراین طبیعی است که طول این دو خودرو تفاوت زیادی با هم داشته باشد؛

اما ارتفاع و عرض آن‌ها شباهت زیادی به یکدیگر دارد.

فاصله‌ی بین دو محور ساندرو، حدود ۴۲ میلی‌متر کوتاه‌تر از تندر است،

بنابراین می‌توان انتظار داشت فضای در دسترس برای سرنشین‌های عقب،

در این خودروی هاچ‌بک کمتر از تندر باشد.

درست‌ مانند تندر، نمای خارجی ساندرو طراحی ساده‌ای دارد.

تقریبا در تمام بخش‌های بدنه‌ی خودرو شاهد لبه‌های تیز هستیم؛

موردی که در خودروی تندر نیز مشهود است.

چراغ‌های جلوی رنو ساندرو طراحی کشیده‌‌ای دارند

و نواری به‌رنگ کروم آن‌ها را به هم متصل کرده است.

جلوپنجره‌ی ساندرو همانند سایر بخش‌های آن طراحی ساده‌

و هماهنگی مناسبی با سپر جلوی این خودرو دارد.

در نمای جانبی خودرو، مهم‌ترین المان‌های طراحی، موج روبه‌بالای موجود

روی درهای خودرو و برجستگی‌های نسبتا زیاد قوس روی چرخ‌ها است

که از خودروی تندر به عاریت گرفته شده است.

تنها تفاوت‌های ظاهری موجود بین دو مدل دستی و اتوماتیک ساندرو در رنگ آینه‌های جانبی،

دستگیره‌ی درها و زه‌های جانبی است؛ پارس‌خودرو در مدل اتوماتیک،

موارد یادشده را هم‌رنگ بدنه انتخاب کرده است،

اما در مدل دستی، این المان‌ها همگی به‌ رنگ مشکی هستند.

چراغ‌های عقب خودرو عمودی هستند

و بدین‌ ترتیب ظاهر اسپرت‌تری به خودرو بخشیده‌اند.

همان‌طور که اشاره شد، این خودرو طراحی ساده‌ای دارد

و نمی‌توان از این لحاظ مورد چشم‌گیری در آن یافت.

طراحی داخلی ساندرو شباهت بسیار زیادی به خودروی تندر دارد

و شاید بتوان مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها را استفاده از نوارهایی به رنگ نقره‌ای

دور دریچه‌های هوا و آرم رنو روی غربیلک فرمان و

سفید‌بودن صفحات نشانگر سرعت و دور موتور در خودروی ساندرو دانست.

همانند تندر، در این خودرو شاهد تجهیزاتی مانند نمایشگر داشبورد،

سیستم موقعیت‌یابی و سیستم سرگرمی مدرن نیستیم.

انتقادی که عموم خریداران به محصولات رنو داشتند،

مربوط به طراحی خسته‌کننده‌ی بدنه و به‌خصوص داخل خودرو بوده است

که این موضوع در ساندرو نیز صادق است.

امکانات رفاهی رنو ساندرو

از آنجایی که با خودرویی از سال ۲۰۰۷ طرف هستیم؛

بنابراین نمی‌توان انتظار داشت در سال ۲۰۱۷، امکانات رفاهی رنو ساندرو راضی‌کننده باشند.

تجهیزات رفاهی ساندرو به مواردی مانند چراغ مه‌شکن جلو،

آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم صوتی مجهز به پورت USB،

چهار بلندگو، کنترل سیستم صوتی زیر غربیلک فرمان،

قفل مرکزی به‌ همراه کنترل از راه دور و سیستم ضد سرقت اشاره کرد.

ایمنی رنو ساندرو

طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت شرکت پارس‌خودرو ذکر شده است،

سیستم‌های ایمنی رنو ساندرو شامل کیسه‌‌ی هوای راننده،

کیسه‌ی هوای سرنشین جلو به‌ همراه سوئیچ غیرفعال‌سازی آن،

ترمز ضد قفل ABS به‌ همراه توزیع الکترونیکی ترمز

و کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای برای سرنشین‌های عقب است.

ضمن آنکه برای نصب صندلی‌ کودک نیز قلاب‌های ISOFIX در نظر گرفته شده است.

محصولاتی نظیر کلگی پلوس ساندرو ،دیسک ترمز چرخ جلو ساندرو ،

شلگیر چرخ جلو ،دسته موتور بالا راست،و …

از جمله محصولات قابل عرضه در فروشگاه اینترنتی سی پارت میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دوازده =