دسته‌بندی نشده

چانگان cs35

چانگان cs35

چانگان CS35 طی همکاری‌های مشترکی که با فورد، Groupe PSA، مزدا و سوزوکی دارد،

محصولات آن‌ها را برای عرضه در بازار چین تولید می‌کند.

چانگان CS35 یکی از چهار خودروساز بزرگ چین به‌ شمار می‌رود و در سال ۲۰۱۲ با تولید ۱.۹ میلیون دستگاه

خودرو، به جایگاه چهارم این کشور از لحاظ حجم تولید دست یافته است.

چانگان CS35 نخستین خودروی شاسی‌بلند شرکت‌ چینی چانگان است.

این خودرو در ابتدا در قالب طرحی مفهومی موسوم به Changan SUV در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۱ به نمایش گذاشته شد

و از نسخه‌ی تجاری آن در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۲ رونمایی شد. این خودرو در نهایت در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ به‌صورت رسمی روانه‌ی بازار چین شد.

طی سال‌های اخیر خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته‌اند؛

به‌طوری که غالبا در بسیاری از کشورها شاهد فروش بالای خودروهای این کلاس هستیم.

به‌ نظر می‌رسد این روند در کشورمان نیز در حال شکل‌گیری است؛

چرا که بسیاری از مردم به خرید خودروهای شاسی‌بلند علاقه‌مند هستند؛

از این رو شرکت‌های خودروساز داخلی سعی دارند با عرضه‌ی محصولاتی در کلاس خودروهای شاسی‌بلند، از گرایش به‌ وجود‌ آمده، بهره ببرند.

در این بین شرکت سایپا نیز برای عقب‌ نماندن از رقبای خود، سال گذشته با بومی‌سازی چانگان CS35 به جمع تولیدکنندگان خودروهای شاسی‌بلند پیوست؛

این خودرو در کارخانه‌ی سایپا در کاشان تولید می‌شود.

البته سری اول سی‌اس ۳۵ پیش از تولید در داخل، به‌صورت مستقیم از کشور چین وارد کشورمان می‌شد.

مشخصات فنی چانگان CS35

سی‌اس ۳۵ یک خودروی شاسی‌بلند شهری و دیفرانسیل جلو است

که بر مبنای خودروی سدان Changan EADO توسعه داده شده است.

چانگان در ابتدا این خودرو را تنها با پیشرانه‌‌ای به حجم ۱.۶ لیتر و در دو نسخه‌ی دستی و اتوماتیک عرضه می‌کرد؛

اما در پاییز سال ۲۰۱۴ امکان سفارش آن را با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری نیز فراهم کرد؛ البته این پیشرانه تنها به‌ همراه جعبه‌دنده‌ی دستی قابل سفارش است.

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت چانگان،

این خودروساز در سال ۲۰۱۱ موفق به توسعه‌ی فناوری جدیدی موسوم به BlueCore شده که مرتبط با قوای محرکه‌‌ی خودرو است.

چانگان مدعی است که فناوری یادشده،

بدون لطمه‌ زدن به عملکرد کلی پیشرانه،‌ میزان مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده توسط آن را به ترتیب حدود ۲۰ و ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

 

طراحی بدنه و کابین چانگان CS35

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که می‌تواند هر شخصی را نسبت به خرید خودرویی ترغیب کند، طراحی ظاهری آن است.

چه‌بسا خودرویی با طراحی جذاب و مشخصات فنی نامناسب، به محصولی پرفروش بدل شود؛

از این رو چانگان وقت زیادی صرف ظاهر چانگان CS35 کرده است.

گفته می‌شود این کمپانی چینی طراحی خودروی مورد بحث را به دست یک طراح ایتالیایی به‌ نام لوچیانو دی‌امبروزیو سپرده بود.

سی‌اس ۳۵ طراحی نسبتا جذابی دارد و به‌جرئت می‌توان آن را جزو زیباترین خودروهای چینی بازار داخلی نامید.

با وجود آن که CS35 ابعاد چندان بزرگی ندارد؛ اما خطوط بدنه‌ی این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که آن را عضلانی نشان می‌دهند.

در نمای جلو شاهد جلو پنجره متشکل از سه نوار کروم هستیم که آرم V شکل چانگان را در بر گرفته است،

جلوپنجره‌ی خودرو، هماهنگی خوبی با چراغ‌های جلو دارد و چراغ‌های عقب نیز هماهنگی خوبی با طراحی بخش جلو دارد.

نمای جانبی خودرو شامل دو خط مورب است که یکی از آن‌ها بر دستگیره‌‌ی درها منطبق شده و انتهای آن تا لبه‌ی چراغ‌های عقب امتداد پیدا کرده است؛

چانگان روی این چراغ‌ها نیز در امتداد خط مورب یادشده برجستگی‌هایی ایجاد کرده است

. اما خط مورب دوم عضلانی‌تر است و تا روی گلگیرهای خودرو ادامه پیدا کرده است.

چانگان CS35 از طراحی بدنه‌ی خوبی برخوردار است.

اما توقع خودرویی زیبا و چشمگیر نداشته باشید و این خودرو در بهترین حالت، تنها رضایت شما را فراهم خواهد کرد.

اما به هیچ وجه نمی‌توان این کراس‌اوور را جز آن دسته از خودروهایی دانست که بینندگان را مدت زیادی محو طراحی خود می‌کنند.

نمای داخلی خودرو از طراحی ساده و البته زیبایی بهره می‌برد؛

بخش‌هایی از نمای داخلی نظیر غربیلک فرمان و دو کانال بزرگ تهویه‌ی هوای موجود در بخش میانی کنسول،

به برخی از خودروهای فورد شباهت غیر قابل انکاری دارند که احتمالا این موضوع به‌ دلیل تأثیری بوده است

که تولید خودروهای فورد بر مهندسان و طراحان چانگان گذاشته است.

CS35 فضای کابین زیباتری نسبت به بدنه‌ی خود دارد و الهام از طراحی‌های شرکت‌های مطرح غربی باعث شده است در این بخش نمره‌ی خوبی بگیرد.

شرکت سایپا صندلی‌های چرمی را به‌عنوان آپشن در نظر گرفته است

و از این نوع صندلی تنها در مدل اتوماتیک سی‌اس ۳۵ استفاده می‌کند.

در بخش‌های مختلف خودرو از دوختی به رنگ قرمز استفاده شده است که ترکیب آن با رنگ مشکی داخل کابین، ظاهر اسپرت‌تری به خودرو می‌بخشد.

امکانات رفاهی چانگان CS35

سایپا مدل اتوماتیک چانگان CS35 را به همراه امکانات رفاهی نسبتا مناسبی عرضه می‌کند

که از بین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون سیستم کروز کنترل، کامپیوتر اطلاعات سفری، سانروف،

صندلی راننده با امکان تنظیم شش جهته‌، آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک دنده‌عقب، صندلی چرمی،

چراغ‌های جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب و گرم‌کن شیشه‌ی عقب اشاره کرد.

اما مدل دستی این خودرو از تعدادی از این امکانات بی‌بهره است؛ آینه‌های جانبی برقی نیستند،

پوشش صندلی‌ها از نوع چرم نیست، کروز کنترل وجود ندارد، سانروف حذف شده است و خبری از دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان مدل اتوماتیک نیست.

ایمنی چانگان CS35

سایپا مدل اتوماتیک چانگان CS35 را به چهار کیسه‌ی هوا، شامل دو کیسه‌ی هوا برای سرنشین‌های جلو

و دو کیسه‌ی هوای جانبی مجهز کرده است؛

اما مدل دستی این خودرو را تنها با دو کیسه‌ی هوای جلو عرضه می‌کند.

از جمله‌ قابلیت‌های ایمنی دیگر سی‌اس ۳۵ می‌توان به مواردی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS،

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌های ویژه‌ی کودک،

سیستم ضد سرقت و کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش‌کشنده‌ با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

تجربه‌ی رانندگی چانگان CS35

بسیاری بر این باور هستند که پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای یک خودروی شاسی‌بلند باشد؛

اما بسیاری از مالکان چانگان سی‌اس ۳۵ از عملکرد آن رضایت دارند و معتقدند خودروی مورد بحث در شرایط عادی می‌تواند سواری مناسبی ارائه دهد.

یکی از ایرادهایی که به این خودرو وارد می‌شود، شتاب نسبتا پایین آن است؛

این مسئله حین حرکت در جاده‌های شیب‌دار بیش از پیش به چشم می‌آید.

برخی از مالکان نیز تأخیرهایی در تعویض دنده‌ی خودرو گزارش داده‌اند که منجر به کاهش محسوس عملکرد حرکتی خودرو می‌شود.

محصولاتی نظیر استارت چانگان،سپر جلو چانگان،ترموستات،بازویی برف پاک کن،بلبرینگ چانگان و … از جمله محصولات قابل عرضه در فروشگاه اینترنتی ۳۰پارت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =