دسته‌بندی نشده

نقد و بررسی زوتی Z300 یا آریو S300

نقد و بررسی زوتی Z300 یا آریو S300

نقد و بررسی زوتی Z300 یا آریو S300: زوتی در این رقابت سرسخت بین کمپانی های خودروسازی  به این خاطر که اکثرا تولیداتش بر اساس مدل‌های قبلی فیات,سوزوکی و غیره می باشند دوام آورده است.نکته ی مثبت این که یک کمپانی معتبر است.آنها اخیرا به طرح هایی برای فیات پالیو و فیات سینا دست یافته اند و حتی کل حقوق و دارایی سوزوکی آلتو را خریداری کرده و یک موتور مدرن یورو IV Efi ,یک طراحی داخلی بهتر و جلو بندی و شاسی عقب مناسب در خودرو هایش پیاده سازی کرده است.

کمپانی زوتی  خط تولید خود را گسترش داد و خودروهای کاملا جدیدی را در نمایشگاه اتومبیل شانگهای معرفی کند,که در بین آنها به نظر می‌آید که z300 اولین نمونه خودرو ای است که به مرحله ی تولید رسید.

Z300 اولین سواری غیر مستقل زوتی است و در سال ۲۰۱۲ وارد بازار چین شد. ابعاد خودرو عبارتند از ۱۴۹۳*۱۷۶۶*۴۵۶۵ میلی‌متر, فاصله‌ی بین محورهای چرخ‌ها ۲۷۰۰ میلی متر میباشد, Z300 موتور طراحی شده توسط میتسوبیشی ۱٫۵ لیتری با ۱۱۳ اسب بخار نیرو و ۱۴۷ nm نیروی رانش را حمل می‌کند, و دارای انتقال دهنده‌ی نیروی دستی یا خودکار ۵ حالته می‌باشد. انتظار میرود که قیمت این خودرو از ۷۵۰۰۰ یوان چین آغاز شود که به عبارتی برابر با ۹٫۸ lac PKR می‌باشد.

ظاهر سایپا آریو S300

یکی از مهمترین دلایل پذیرش یک خودرو در بازار ایران شکل ظاهری آن است، هر چه ظاهر خودرو جذاب تر باشد شانس خودرو برای پرفروش شدن بالاتر می‌رود و عملاً از سایر کاستی‌های احتمالی در بعد فنی و عملکردی نادیده گرفته می شود. بر همگان روشن است که ملاک اول اکثر خریداران خودروهای تازه وارد همان فرمول (قیافه بهتر در کنار قیمت کمتر) است، اما همواره خریدارانی هم هستند که برای خرید خودرو به ارزش خرید خودرو، کیفیت ساخت، هزینه‌های نگهداری، استهلاک، مصرف سوخت، کیفیت گارانتی، فراوانی و هزینه لوازم یدکی و رونق بازار خرید فروش آن هم توجه کامل دارند.

آریو S300 شما را به یاد ژاپنی‌های دهه ۲۰۰۰ میلادی می اندازد. در طراحی آریو S300 خبری از المان های طراحی سال‌های اخیر نیست و با طراحی‌ای کاملاً وفادار به همان سبک خودروهای قدیمی سدان نسبتاً بزرگ ژاپنی که بدنه ای غیر عضلانی و ساده دارند مواجه هستیم.

 

تجهیزات و امکانات آریو S300

شاخص ترین امکانات آریو اس۳۰۰ به شرح زیر است:

  • ايربگ راننده و سرنشين
  • ترمز ABS+ EBD
  • ایموبلایز
  • قفل شدن اتوماتيك درب‌ها در حرکت
  • سنسور پارك دنده عقب
  • خاموش شدن تاخيري چراغ‌ها جهت هدايت در تاريكي
  • پوشش چرمی صندلی‌ها
  • صندلي راننده قابل تنظيم در ۴جهت
  • قفل ايمني كودك براي دربها و شيشه عقب

پیشرانه و مشخصات فنی

پیشرانه به کار گرفته شده در خودروی مورد بررسی، یک موتور چهار سیلندر خطی به حجم ۱٫۶ لیتر است که قادر به تولید ۱۱۲ اسب بخار (۶۰۰۰RPM) قدرت و گشتاور ۱۵۱ نیوتن‌متری (۴۰۰۰RPM) است. این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

سيستم تعليق جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع بازویی کشنده است. تمامی ترمزها نیز به صورت دیسکی هستند. وزن خالص این خودرو برابر ۱۲۷۵ کیلوگرم است. مصرف سوخت خودرو در حدود ۷٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده که در عمل بایستی آن را  حدود هفت و نیم تا ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بدانیم. در ضمن ظرفیت باک سوخت آریو برابر ۵۵ لیتر است. همچنین میزان شتاب ۰-۱۰۰ آریو ۱٫۶ لیتری اتوماتیک در حدود ۱۴ ثانیه برآورد می‌شود.

 

مشخصات فنی

  • حجم موتور: ۱۵۹۰ سی‌سی
  • توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه
  • گشتاور: ۱۵۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۲ کیلومتر
  • نوع جعبه دنده: ۴ سرعته تیپ ترونیک
  • سیستم تعلیق جلو: مکفرسون استرات
  • سیستم تعلیق عقب: میله پیچشی
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۶٫۷ لیتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو۴

 

ابعاد

  • طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۶۵/۱۷۶۶/۱۴۸۶ میلی‌متر
  • فاصله دو محور: ۲۷۰۰ میلی‌متر
  • وزن: ۱۳۲۵ کیلوگرم
  • حجم صندوق عقب: ۴۵۷ لیتر
  • اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۵ R 15

 

 

ایمنی

  • ۵ ستاره از موسسه ایمنی C-CNAP
  • ۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
  • سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • سیستم کمکی ترمز BOS

برخی از تجهیزات این خودرو

  • صندلی‌ها با پوشش چرمی
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • چراغ‌های LED عقب
  • چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور
  • سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT)
  • تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان + CD+AUX + پورت USB
  • مانیتور LCD
  • ۶ عدد بلندگو
  • سنسور دنده عقب
  • دوربین دید عقب
  • سانروف