دسته‌بندی نشده

سایپا

سایپا

نشان سايپا

تا قبل از سال ۱۳۶۴، نشان مورد استفاده سايپا  آرم رنو و سيتروئن بود.

با توجه به تغيير سياستهاي توليدي شركت وايجاد تنوع در توليد و برنامه هايي كه در سال ۱۳۶۳ براي آينده شركت تنظيم گرديد،

ضروري بود كه نشان مستقل براي شركت تهيه شود.

نشان سايپا با الهام از كاشي كاري هاي سنتي برجي در دوره ايلخاني که داراي توازن هندسي مثال ­زدني در طراحي و اجراست، خلق شده است.

از ويژگي­هاي نشان سايپا مي­توان به توازن ابعادي در طراحي زواياي ۱۲۰ درجه و يال­هاي همسان و قابليت حجم ­پذيري آن اشاره کرد.

در نگاه اول نشان سايپا به شکل چرخ دنده خودنمايي مي­کند

که نماد اصلي صنعت و توليد است

و با دقت بيشتر تحرک و چرخش حول محور مرکزي با توجه به تقارن ابعادي آن در ذهن تداعي مي­شود.

گستردگي و جهاني ­شدن از جهت­گيري يال­ها به اطراف قابل برداشت است

و قرار گرفتن يکي از يال­ها به سمت بالا نشانگر رويکرد نهايي سازمان در همسو کردن استعدادها در جهت تعالي سازماني است.

از سوي ديگر جهت­گيري يال­هاي محيطي به سمت داخل، نشانگر ورودي­هاي سازمان است.

اين ورودي­هاي سه­ گانه، منابع انساني، مالي و مواد اوليه هستند که منجر به سه خروجي محصول، سود و خدمات مي­شود.

اين خروجي­ها در قالب يال­هاي مرکزي و جهت­گيري آنها به سمت بيرون جلوه گر است.

اين نشان توسط زنده ياد استاد مرتضي مميز و با الگو برداري از گنبد سرخ از بناهاي تاريخي شهرستان مراغه طراحي شده است.

سایپا

سایپا

فلسفه و نگرش

گروه خودروسازي سايپا فلسفه و نگرش خود را بر پنج اصل رشد متوازن و مستمر، ايجاد ارزش پايدار براي ذينفعان، رهبري هزينه رقابتي، دستيابي به برند برتر ايراني و كمينه سازي ريسك در سرمايه گذاري، بنا نموده است. اين فلسفه در قالب برنامه راهبر تشريح و اجرا مي گردد :

رشد متوازن و مستمر

گروه سايپا از طريق برنامه ريزي جامع و كامل و حذف موانع موجود توسعه ، در جهت رشد متوازن و مستمر خود گام بر مي دارد. اين گروه رشد متوازن را در دو حوزه زير مورد توجه قرار داده است:

  • توسعه كسب و كار
  • منابع انسانيخودرو سازی
ارزش پايدار براي ذينفعان

گروه خودروسازی سایپا با هدف ایجاد تاثیرات مثبت اقتصادی, اجتماعی و زیست محیطی

فعالیت های زنجیره ارزش خود را به صورت اثربخش مدیریت می کند

تا از آن طریق ارزش پایدار برای ذینفعان خود ایجاد نماید. در همين خصوص توجه به موارد زير ضروري است:

  • ايجاد ارزش پايدار در زنجيرة صنعت خودرو
  • ايجاد و توسعه فرصت براي مشتريان
  • ايجاد منافع پايدار براي سهامداران
  • ايجاد منافع پايدار براي كاركنان
هزينه رقابتي

گروه خودروسازی سایپا به دنبال رهبری هزینه در بازار رقابتی خوردو می باشد.

برای این منظور افزایش کارایی و اثربخشی فعالیت‌های اصلی مد نظر بوده است. این هدف از طریق اقدامات زیر محقق می گردد:

  • مديريت بهاي تمام شده
  • صرفه جویی در مقیاس
  • استفاده از روش‌هاي نوين تامين منابع مالي
  • برند برتر ايراني

    گروه خودروسازی سایپا از طريق ايجاد يك نام تجاري با هويت ويژه

  • و‌ خلق ارزش خاص براي مشتريان داخلی كه به سادگي توسط رقبا قابل تقليد نيست،

  • برند خود را در بازار داخلی ارتقا داده است و جهت شناخته شدن به عنوان برند برتر ایرانی موضوعات زير را مورد توجه قرارداده است:

    • طراحی محصول منطبق با نیاز مشتریان
    • ارایه خدمات متمایز به مشتریان
    • توجه به مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی
    ريسك كمينه در سرمايه‌گذاري‌ها

    تاثيراتي كه موجب بروز عدم قطعيت در چگونگي و زمان دستيابي به اهداف می شود

  • از طریق برنامه ریزی منسجم و مدیریت ریسک کاهش یافته،

  • تا از این طریق ریسک سرمایه گذاری در گروه خودروسازی سایپا به حداقل برسد. موارد قابل توجه در این خصوص به شرح زیر مي باشد:

    • افزايش بازده منابع در اختيار گروه
    • تقويت ارزش سهام گروه سايپا
    • متنوع‌سازي كسب‌وكار و افزايش ارزش پرتفوي گروه

محصولاتی نظیر پلوس برلیانس،استارت چانگان،چراغ جلو راست آریو،کلگی پلوس ساندرو ،بلبرینگ چرخ جلو برلیانس و ….

از جمله محصولات قابل عرضه در فروشگاه اینترنتی سی پارت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 1 =