روش استاندارد ایمن برای گازسوز کردن خودرو
مالکان خودروهایی که متقاضی گازسوز کردن (CNG) خودروی خود هستند
برای ثبت درخواست خود به سامانه irngv.ir مراجعه و اقدام به ثبتنام کنند.
شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران طی اطلاعیهای درباره گازسوز کردن خودروها در مراکز غیرمجاز هشدار داد. در متن این اطلاعیه آمده است:
مالکان خودروهایی که متقاضی گازسوز کردن (CNG) خودروی خود هستند برای ثبت درخواست خود به سامانه irngv.ir مراجعه و اقدام به ثبتنام کنند.
خودروی بنزینی بهتر است یا CNG
همه ما بارها و بارها شنیدهایم که گاز CNG و LPG برای خودرو ضرر دارد. اما این حرف تا کجا درست است؟
آیا سیستم گاز واقعا بهصرفه است؟ اما واقعا این گفته چقدر درست است؟
تعمیرکاران خودرو درحالی مردم را از خرید خودروهای دوگانهسوز منع میکنندکه فعالان صنعت خودرو میگویند
دوگانهسوز کردن خودروها براساس استانداردهای مشخص انجام میشود و ایمنی و سلامت خودروها را تهدید نمیکند.
به گفته فعالان این صنعت، سوخت CNG نسبت به سایر سوختهای هیدروکربنی دارای پایینترین
نسبت کربن به هیدروژن (۱ اتم کربن در مقابل ۴ اتم هیدروژن) است. به همین دلیل است که سوختن آن کربن
کمتری بر جای گذاشته و در خودروهای گازسوز به علت کاهش قابل ملاحظه این رسوبات (کربن)
در منطقه احتراق، ورودی سوپاپها، سرپیستونها و شیارهای رینگها، امکان گریپاژ کردن قطعات به مراتب کاهش مییابد.
چرا مردم دیگر خودروی دوگانهسوزدوست ندارند؟
اما درحالی مکانیکها و فعالان بازار هزینه بالای تعمیرات و عمر کمتر خودروهای دوگانهسوز
را دلیل اصلی کاهش رغبت مردم به خرید این خودروها میدانند که رئیس انجمن جایگاهداران سوخت میگوید:
«تولید خودروی دوگانهسوز کاهش پیدا کرده و به نظر میرسد که اقبال عمومی به آن کمتر است.»
آنگونه که رئیس هیأتمدیره انجمن CNG پیشتر اعلام کرده بود، خودروسازان طی سهسال گذشته
و نیمه نخست امسال جاری استقبال خوبی از تولید خودروهای دوگانهسوز نداشتند و طی این مدت شاهد کاهش رشد تولید خودروهای CNG هستیم.