دسته‌بندی نشده

تارا جدیدترین ماشین ایران خودرو

خودروی جدید ایران خودرو با نام تارا

جدیدترین ماشین ایران خودرو بانام تارا

 

تارا جدیدترین ماشین ایران خودرو است که در سال 1399 وارد بازار شد. تارا که از پژو 301 الهام گرفته، براساس پلتفرم PFI پژو سیتروئن ساخته شده و از این حیث با خودروهایی مانند پژو 2008 مشابه است.

تارا ایران خودرو در بخش طراحی شباهت‌هایی را با پژو ۳۰۱ دارد. عمده این شباهت‌ها در بخش کابین، سقف و بخش جنبی بدنه است. تارا در طراحی بخش جلو و همچنین بخش عقبی با پژو ۳۰۱ کاملا متفاوت است و طراحی منحصر به فردی دارد.

شاید در بررسی جدیدترین ماشین های ایران خودرو بتوان تارا را به عنوان یکی از زیباترین ماشین های ایران خودرو در نظر گرفت.

طول خودروی تارا حدود ۴۵۰ سانتی‌متر است که در زمره خودروهای نسبتا کشیده قرار می‌گیرد. این ماشین ۱۷۴ سانتی‌متر عرض دارد و ارتفاع آن هم تنها ۱۴۶ سانتی‌متر است.

همچنین این خودرو در حالت بدون سرنشین و پر بودن باک بنزین حدود ۱۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

تارا جدیدترین ماشین ایران خودرو

مشخصات فنی تارا

تارا در دو نمونه دنده دستی و دنده اتوماتیک تولید می‌شود. موتور ۱۶۰۰ سی سی و ۱۶ سوپاپ این خودرو توان بسیار بالایی دارد. بر طبق اطلاعات ایران خودرو، حداکثر سرعت تارا حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

این مسئله با توجه به موتور ۱۶۰۰ سی سی آن دور از ذهن نیست. شتاب صفر تا ۱۰۰ تارا بر اساس آمار و ارقام اعلام شده از سوی ایران خودرو حدود ۹.۵ ثانیه است

که در شرایط رانندگی واقعی این عدد کمی بیشتر خواهد بود. البته که این عدد مربوط به نمونه دنده دستی تارا است.

 

ایمنی خودرو تارا

جدیدترین ماشین های ایران خودرو بیش از هرچیزی بر روی ایمنی تاکید دارند. تارا هم از این مسئله مستثنی نیست. تست ایمنی عابر پیاده در تصادف یکی از مهمترین سنجه‌های تشخیص ایمنی یک خودرو است.

تارا با موفقیت آزمون Pedestrian Safety Test را پشت سر گذاشته‌است. این آزمون مورد تایید استانداردهای بین المللی است و در مراکز تست اسپانیا و آلمان انجام می‌شود.

این آزمون با حضور نمایندگان استاندارد اروپا انجام شده و خودروی تارا با موفقیت تمامی بخش‌های این آزمون را پشت سر گذاشته و استانداردهای لازم برای ورود به بازار اروپا را کسب کرده‌است.

 

بررسی طراحی ظاهری تارا دنده ای

 

اینکه کلاً خودروسازان ما عادت دارند محصولاتشان را خیلی خارق‌العاده نشان بدهند شکی نیست. ولی خداوکیلی اینکه نمای جلویی تارا از چهره یوز ایرانی الهام گرفته شده و در بخش عقب هم طرح‌های اسلیمی تئاتر شهر و برج میلاد اجرا شده، کمی زیاده‌روی است.

طراحی تارا نکات مثبتی هم دارد. یک اینکه تارا تمام تلاش خود را کرده تا شبیه پژو 301 نباشد. این خودرو بعد از سال‌ها وابسته بودن به پلتفرم پژو 405 سرانجام حال و هوای تازه‌ای را در خانواده بزرگ محصولات ایران‌خودرو ایجاد کرده که تأثیر آن را می‌توان روی نزدیک‌تر شدن چرخ‌های جلو و عقب به سپرهای جلو و عقب مشاهده کرد. این یعنی کشیده شدن به سبک خودروهایی که فاصله‌محوری بزرگ‌تری دارند.

نمای جلویی این خودرو واقعاً حرف برای گفتن دارد. چراغ‌های کشیده و جلوپنجره میله‌ای چیزی بود که سال‌ها در بین خودروهای تولید داخل ندیده بودیم. محل قرارگیری مه‌شکن‌ها هم عالی است. تارا نشان داده که دیگر دست از سیاست محافظه‌کاری برداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =