دسته‌بندی نشده

برلیانس H330

برلیانس H330

 میتوان گفت برلیانس H330 یک سدان شهری از خودرو سازی چینی برلیانس می باشد.

این خودرو محصول مشترک سایپا و برلیانس ( شریک تجاری BMW) است،

به همین دلیل در طراحی خودوری برلیانس از طراحی خودروی بی ام و الهام گرفته شده است.

H330 یک سدان شهری با موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم موتور ۱۴۹۸ می باشد.

  قدرت خروجی این موتور برابر با ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور می باشد

که برای یک سدان شهری مناسب ولی بطور کلی نسبتا ضعیف می باشد.

حداکثر سرعت خودروی برلیانس H330 در نوع گیربکس اتوماتیک برابر با ۱۷۰ کیلومتر می باشد.

همچنین مصرف سوخت این خودرو برابر با ۶٫۴ لیتر در نوع دستی و در نوع خودرکار برابر با ۶٫۷ لیتر می باشد.

امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو در نوع گیربکس اتومات به شرح ذیل می باشد:

ترمز های جلو عقب دیسکی از نوع ABS , EBD، کیسه هوا برای کلیه سرنشنان ،

۳تهویه مطبوع اتواتیک ،سانروف،صندلی برقی راننده،سنسور پارک دنده عقب ،

بسته شدن پجره بوسیله ریموت،دکمه استارت،سیستم صورت حرفه ای با ۶ بلند گو.

خودروی برلیانس H330 با توجه به حجم کم موتور خودرویی مناسب جهت تردد در سطح شهر می باشد

ولی این خودرو برای جاده های برون شهری و بخصوص کوهستانی کمی ضعیف می باشد.

طراحی این خودرو در این سطح زیبا و مهیج می باشد

ولی کیفیت متریال بکار رفته در داخل و خارج این خودرو مانند همتایان چینی خود دارای کیفیت نسبتا پایین می باشد.

خودروی برلیانس H330 برای مصرف کنندگان ایرانی گزینه مناسبی به نظر می رسد

زیرا خودرویی با گیربکس اتوماتیک و امکانات کامل با این رنج قیمت در بازار کشور موجود نمی باشد.

این روزها آتش رقابت میان خودروهای سگمنت C در بازار کشورمان زبانه می کشد

و ورود عضوی جدید به نام برلیانس H330، انتخاب میان سدان‌های متوسط چینی را سخت‌تر از قبل کرده است.

برلیانس یکی از برندهای نسبتا مشهور صنعت خودروسازی چین به شمار می‌رود

و چیزی که موجب تمایز آن با سایر برندهای چینی شده، شریک آلمانی‌اش یعنی ب ام و است

+که ظاهرا بخشی از تجربیاتش را در ساخت این محصول به خودروساز چینی منتقل کرده است،

اما سندی برای این ادعا به خصوص در زمینه اشتراک گذاری دانش فنی وجود ندارد.

در طراحی این مدل از ب ام سری ۱ الهام گرفته شده و با نگاهی دقیق به طراحی بدنه‌اش،

به خوبی می‌توان به رابطه‌اش با شریک باواریایی پی برد.

طراحی بدنه فراتر از آن چیزی است که از یک خودروی چینی انتظار دارید.

خطوط روی بدنه به خوبی با یکدیگر هماهنگ هستند و برجستگی روی گلگیرها باعث شده تا ابهت بدنه بیشتر به چشم بیاید.

مواردی نظیر مه شکن‌های جلو و سانروف (در نمونه فول آپشن)، ظاهر مدل اتوماتیک فول آپشن را از مدل پایه مجزا می‌کنند.

همچنین استفاده از رینگ‌های ۱۵ اینچی اسپرت نیز به زیبایی هر چه بیشتر ترکیب ظاهری برلیانس کمک شایانی کرده است.

البته اگر کمی نکته سنج باشید، مقداری بلاتکلیفی را نیز در ظاهر برلیانس مشاهده خواهید کرد.

برای مثال تناسب چندانی بین چراغ های جلو و عقب دیده نمی شود.

همچنین می‌توان از کیفیت قطعات نقره‌ای رنگ روی بدنه نیز ایراد گرفت.

علی‌رغم ابعاد جمع و جور بدنه نسبت به رقبایی همچون جک J5 و جیلی امگرند EC7 که باعث شده

هدایت و پارک کردن برلیانس در شهرهای شلوغ آسان شود، فضای کابین جادار و راحت است

و از نظر فضای کابین، می‌توان برلیانس سدانی در حد و اندازه تندر ۹۰ و ۲۰۶ اس دی در نظر گرفت

که برای پاسخگوی نیازهای یک خانواده ۳،۴ نفره است.

نخستین چیزی که هنگام ورود به کابین برلیانس جلب توجه می‌کند،

رنگ بندی گرم کابین و جذابیت ترکیب دو رنگ کنسول جلو و پنل درهاست

که حال و هوای خودروهای گران قیمت‌تر را تداعی می‌کند،

اما صندلی‌های بر خلاف جک و جیلی فاقد روکش چرمی هستند

و کیفیت پوشش آن‌ها برای خودرویی با قیمت بالای ۵۰ میلیون تومان معمولی به نظر می‌رسد.

البته ایرادی به راحتی صندلی‌ها وارد نیست و فضای پا و سر ننسبتا مناسبی دارند.

علاوه بر این‌ که صندلی‌ها به خوبی سرنشینان را در بر می‌گیرند

و از حرکت اضافی بدنشان جلوگیری می‌کنند،

جنس نرم و راحت آن‌ها باعث شده تا در مسافرت‌های طولانی راحتی سرنشینان را مهیا کنند.

صندلی راننده در ۸ جهت تنظیم می‌شود و موقعیت قرارگیری راننده در برلیانس نسبت به جک و جیلی اسپرت‌تر است.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت برلیانس H330  نسبت به رقبای خود، فرمان پذیری خوب و هندلینگ مناسب است.

در پیچ‌های تند و فرمان دادن‌های ناگهانی،هندلینگ برلیانس قابل پیش بینی است

و از این نظر کلاس بالاتری نسبت به اکثر خودروهای این محدوده قیمت دارد.

تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع بازوهای نیمه دنباله ای به همراه محور پیچشی است

و حتی در مسیرهای ناهموار نیز تنش‌های وارد شده به چرخ‌ها را به کابین منتقل نمی‌کند.

صندوق بار ۴۶۰ لیتری برلیانس به خوبی نیازهای مسافرتی سرنشینان را پاسخ می‌دهد

و باک ۵۵ لیتری‌اش باعث شده تا پای مالکش کمتر به پمپ بنزین باز شود.

ایمنی نامشخص

شرایط ایمنی برلیانس حتی در تست موسسه چینی ایمنی C NCAP مشخص نیست

و ما علیرغم جستجوی فراوان نتوانستیم به اطلاعات مستندی در این خصوص دست پیدا کنیم.

هرچند با توجه به ترمز های دیسکی مجهز به ABS و EBD و ۲ عدد ایربگ می توان گفت

که حداقل معیارهای ایمنی فعال و غیر فعال برای این خودرو لحاظ شده است.

محصولاتی نظیر پلوس راست ATبرلیانس،کمک فنر عقب برلیانس ،مخزن انبساط دستی برلیانس،و….

از جمله محصولات قابل عرضه در فروشگاه اینترنتی ۳۰پارت میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =