آرم چانگان هیچ نقشی در کارایی خودرو ندارند.
آرم چانگان مهمترین نقش را در معرفی آن خودرو بر عهده دارند.
به عنوان مثال شما با دیدن چهار حلقه در هم فرو رفته فورا به یاد آئودی میوفتید.
یا یک ستاره سه پر شما را فوران به یاد بنز می اندازد.
که در اصل این همان اصالتیست که لوگوی شرکت معرفش است.
و بسیاری از طرح هایی که شاید ساده نباشند ولی در ذهن ها ماندگار شده اند.
حال صرف نظر از این مقوله هر کمپانیه خودرویی یک لوگوی منحصر به فرد دارد.
که حتی اگر در جهان شناخته شده نیز نباشد باز هم با این حال کاملا یونیک و منحصر به فرد است.
همچون خودروی چانگان که لوگوی مخصوص خود را داشته و از این امر مستثنی نمی باشد.
آرم چانگان یک خودرو نمایانگر سازمان و محصول آن سازمان است
و معادل فارسی «لوگو» و آرم را «نشانه» قرار دادهاند
و نشانهها ممکن است حرف، عدد، تصویر، طرح گرافیکی یا ترکیبی از آنها باشند.
یک آرم نمایانگر حجم زیادی از اطلاعات است که در بیان بصری، متراکم و فشرده شده است؛
به همین دلیل در طول تاریخ، از نمادها و نشانهها که دارای هویتی بصری هستند،
به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است.
آرم یک سازمان باید مروج بصری آن باشد؛ هویتی که به آسانی و به سرعت قابلتشخیص باشد.
آرم چانگان جینیون پارت(اصلی) ساخت کشور چین میباشد.
اولین ویژگی مثبت محصولات چانگان نسبت به سایر محصولات چینی، طراحی آنهاست.
بهجرات میتوان گفت که اگر لوگوی چانگان را از روی محصولات این برند برداریم،
شاید تشخیص آن با یک خودروی آسیایی یا حتی اروپایی کار سختی باشد.
محصولاتی نظیر استارت چانگان،سپر جلو چانگان،ترموستات،بازویی برف پاک کن،بلبرینگ چانگان و …
از جمله محصولات قابل عرضه در فروشگاه اینترنتی سی پارت میباشد.