آیین نامه خرید اعتباری قطعات یدکی خودرو

فروشگاه 30part.ir با مدیریت آقای محمد سامنی که در این قرارداد به اختصار “فروشگاه یا 30 پارت” نامیده می شود، را به منظور خرید و استفاده کاربران از محصولات و خدمات ارائه شده موجود در فروشگاه مجازی یا حضوری خارج از فروشگاه مجازی ارائه می کند. این قرارداد بین فروشگاه 30part.ir با مدیریت آقای محمد سامنی، که از این پس “30 پارت” یا “فروشگاه” نامیده می شود، و کاربران فروشگاه مجازی یا خریداران محصولات، که از این پس “کاربر یا مشتری” نامیده میشود، به منظور تعیین تعهدات و تکالیف طرفین در خصوص خدمات پرداخت اعتباری منعقد میگردد. کاربر متقاضی استفاده از این خدمت ملزم است مقررات مربوط به استفاده از سرویس اعتباری را که در ذیل آمده است به طور کامل اجرا کند. پذیرش این امر به منزله قبول و امضای الکترونیکی این قرارداد است.

فرم درخواست اعتبار

مقررات مربوط به استفاده از طرحهای مختلف سرویس اعتباری برای خرید محصولات و خدمات ارائه شده توسط فروشگاه مجازی و خارج از آن:

اینجانب، کاربر فروشگاه مجازی، متقاضی استفاده از طرح های مختلف سرویس اعتباری بوده و اعلام می نمایم که شرایط و مقررات را مطالعه کرده، با رضایت و آگاهی کامل تمامی تعهدات مندرج در مفاد این قرارداد را پذیرفته و خود را نسبت به انجام آن ملزم می دانم.

  1. مالک خط تلفن همراهی که از طریق آن در فروشگاه حساب کاربری دارد مسئول ایفای کلیه تعهدات این قرارداد بوده و تحت هیچ شرایطی، حتی استفاده دیگران از خط مذکور (تحت هر عنوانی)، تعهدات از مالک خط اسقاط نمی گردد.
  2. هر شخص حقیقی تنها میتواند یک حساب سرویس اعتباری فعال در فروشگاه داشته باشد و چنانچه کاربر شماره تلفن همراه خود در فروشگاه تغییر دهد، تمامی بدهی ها و تعهدات قبلی به حساب کاربری جدید او منتقل خواهد شد.
  3. سرویس اعتباری 30 پارت شامل طرح های متنوعی است از جمله اعتبار ماهانه و اعتبار اقساطی طرح های مختلف سرویس اعتباری فقط برای خرید محصولات و خدمات ارائه شده توسط فروشگاه مجازی 30 پارت و حضوری خارج ازفروشگاه و به منظور تسویه غیرآنی ارائه شده و کاربران می توانند با بهره مندی از این مزیت وجوه مربوط به خرید محصولات و خدمات ارائه شده توسط فروشگاه را بر اساس مفاد این قرارداد پرداخت کنند.
  4. حدود و سقف استفاده از خدمات موضوع بند ۳ برای هر کاربر بر اساس مدل اعتبارسنجی فروشگاه تعیین می شود. مبلغ این اعتبار که در هر ماه میتواند متغیر باشد، به صورت ماهانه به کاربران اطلاع رسانی می شود. از آنجا که سرویس اعتباری یکی از روشهای پرداخت بوده و در اختیار نداشتن آن مانعی برای استفاده کاربران از خدمات خدمات فروشگاه آنلاین یا حضوری ایجاد نمی کند، تصمیم گیری در خصوص اعطا یا عدم اعطای اعتبار به کاربران، طرح های ارایه شده، و مبلغ تخصیص داده شده، در اختیار فروشگاه است.
  5. کاربر موظف است برای فعال کردن اعتبار، کد ملی و تاریخ تولد خود را جهت استعلام و مطابقت با شماره همراه ثبت شده در فروشگاه مجازی را در اختیار 30پارت قرار دهند. این اطلاعات، با حفظ شرایط محرمانگی اطاعات کاربران، جهت احراز هویت کاربر و اعتبار سنجی و در صورت لزوم برای پیگیری وصول مطالبات استفاده می شود. بدهی است کابرانی که تمایل به ارائه این اطلاعات ندارند همچنان می توانن با استفاده از سایر روش های پرداخت از خدمات فروشگاه آنلاین یا حضوری استفاده نمایند.
  6. سرویس اعتباری دارای طرح های متنوعی است که ممکن است استفاده از برخی از آن ها مستلزم پرداخت مازاد در حین خرید تحت عنوان کارمزد یا حق اشتراک باشد. میزان دقیق این مبلغ قبل از استفاده کاربر از آن طرح توسط فروشگاه 30 پارت به کاربر اطلاع رسانی شده و به تایید او خواهد رسید.
  7. کاربر موظف است در صورت استفاده از اعتبار ماهانه، اصل بدهی هر ماه و هزینه های متعلقه را، که از قبل و به صورت شفاف اطلاع رسانی شده، تا پایان همان ماه تسویه کند. همچنین در صورت استفاده از اعتبار اقساطی، کاربر باید مبلغ هر قسط را طبق زمان بندی که از قبل و بصورت شفاف به اطلاع وی رسیده است پرداخت نماید. در صورتی که کاربر بدهی خود را طی ماه و قبل از سررسید آن تسویه کند. به عنوان فرد خوش حساب تخفیفاتی (مطابق سیاست های فروشگاه) در دوره های خرید بعدی شامل وی خواهد شد.
  8. کاربر مظف است در صورت استرداد کالا طبق قوانین مندرج در مرجوعی کالا، در سایت 30 پارت محصول را حداکثر ظرف مدت 72 ساعت پس از تحویل به فروشگاه 30 پارت عودت دهد. و بعد از بررسی کارشناسان فروشگاه 30 پارت و تایید؛ وجه کالا به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
  9. محاسبه اقساط در پرداخت اقساطی از لحظه خرید شروع می شود و مطابق با تاریخ های اعلام شده توسط فروشگاه است و ارتباطی با زمان تحویل سفارش ندارد.
  10. سررسید بدهی در هر ماه، پایان همان ماه و آخرین مهلت پرداخت صورت حساب تا روز پنجم ماه بعد است. در صورت عدم پرداخت صورت حساب در موعد مقرر، کاربر متعهد است بابت ایجاد اختلال در محاسبات و برنامه های فروشگاه و به عنوان خسارت عدم انجام تعهد و وجه التزام که به اختصار “جریمه دیر کرد” نامیده می شود، به ازای هر ماه دیرکرد مبلغی معادل 5 درصد صورت حساب پرداخت نشده را علاوه بر مبلغ صورت حساب پرداخت کند. فروشگاه 30 پارت اختیار دارد علاوه بر اعمال جریمه دیرکرد و خودداری از ارائه خدمات به کاربر بدحساب، اطلاعات کاربر را به عنوان مشتری بدحساب به مراجع قانونی از جمله بانک مرکزی و نهادهای اعتبارسنجی ارائه کند و درصورت نیاز اقدام قضایی و حقوقی لازم جهت وصول مطالبات خود از کاربر بدحساب را به عمل آورد. کاربر حق هرگونه اعتراض را نسبت به اعمال این ماده از خود سلب و ساقط نمود. بدیهی است تغییر شماره تلفن همراه یا فروش آن و همچنین تصمیم عدم استفاده کلی از فروشگاه مجازی از سوی کاربر مانع و رافع ایفای تعهدات او در خصوص بازپرداخت بدهی اعتباری خود نخواهد شد.
  11. فروشگاه 30 پارت میتواند در صورت نیاز از نهادهای رتبه بندی اعتباری مجازی (مانند شرکت رتبه بندی اعتباری ایران) تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سابقه اعتباری مشتری را استعلام کرده و در فرآیند اعطای اعتبار آن را در نظر بگیرد.
  12. در صورت تغییر در شرایط و مقررات سرویس اعتباری، این تغییرات به کاربران اطلاع رسانی می شود.
  13. در صورتی که درخواست متقاضی خارج از محصولات موجود در سایت فروشگاه باشد. متقاضی می تواند درخواست خود را بصورت تلفنی و یا پیامک به کارشناسان فروش اعلام کند تا در صورت امکان، برای متقاضی تهیه گردد.