ECU موتور برلیانس ۱۶۵۰ سی سی اتومات H330 H320
واحد کنترل الکتریکی موتور یا ECU موتور برلیانس ۱۶۵۰ سی سی دنده ای H330 H320 محصولی وارداتی و با بالاترین سطح کیفی و مورد تایید شرکت سازنده خودرو برلیانس می باشد.
از لحاظ دسته بندی های فروشگاه اینترنتی ۳۰part.ir کامپیوتر موتور برلیانس ۱۶۵۰ سی سی دنده ای H330 H320 قطعه ای است کاملا الکترونیکی و برقی و به همین دلیل جزو گروه قطعات الکتریکی و برقی قرار میگیرد. که در اینجا بیشتر به عملکرد و کارایی آن میپردازیم.
ماهیت ECU موتور برلیانس ۱۶۵۰ سی سی دنده ای H330 H320:
واحد کنترل الکتریکی موتور یا ECU موتور برای مدل اتومات و دنده ای برلیانس متفاوت است و در هنگام خرید حتما نمونه آن و یا کدی بر روی برچسب آن درج شده است نیاز است.
کلمه ECU (ایسیو) مخفف عبارت Engine control unit میباشد.
ای سی یو اساسا یک کامپیوتر داخلی (onboard) است که نحوه کار کرد و رفتار پیشرانه را با دریافت پارامترهای مختلف از انواع سنسورهای موجود در خودرو کنترل می کند.
واحد کنترل موتور، مدت زمان پاشش سوخت را بر اساس سیگنال حجم هوای ورودی و سیگنال دور موتور محاسبه می کند و سپس بر اساس آن مدت زمان واقعی پاشش سوخت را که مورد احتیاج موتور می باشد با تنظیم مدت پاشش بر اساس سیگنالهای دریافتی از سنسورهای مختلف و شرایط کارکرد موتور معین می سازد و در عین حال ECU جرقه را نیز بر اساس اطلاعات دریافتی از سنسورهای مختلف بابت سیگنالهای مناسب تعیین و به دستگاه جرقه زن ارسال می نماید.
درست مانند هر سیستم کامپیوتری، تنظیمات نرم افزاری ECU می تواند به منظور تغییر ویژگی های رانندگی و عملکرد خودرو تغییر کند.
ایسیو دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
اساسا ECU موتو، تزریق سوخت را کنترل می کند و در موتورهای بنزینی زمانبندی شروع جرقه را برای مشتعل کردن سوخت انجام می دهد.
ای سی یو موقعیت داخلی موتور را با استفاده از سنسور موقعیت میل لنگ تعریف می کند
به طوری که انژکتور و سیستم احتراق دقیقا در زمانی درست فعال شوند.
در حالی که به نظر می رسد که این فرآیند می تواند به صورت مکانیکی انجام شود (و در گذشته بود)، اکنون این فرآیند کمی فراتر رفته است…
یک موتور احتراق داخلی اساسا یک پمپ هوای بزرگ است که با استفاده از سوخت به خود قدرت می بخشد.
هنگامی که هوا به درون مکیده می شود، سوخت کافی برای تولید قدرت باید فراهم شود تا عملکرد موتور حفظ شود، در حالی که باقی ماندن مقداری کافی سوخت برای به حرکت درآوردن مجدد خودرو (به طور مثال زمانی که خودرو خاموش است) و یا می خواهیم دوباره آن را روشن کنیم ضروری است.
این ترکیب سوخت و هوا یک اختلاط (mixture) نامیده می شود.
اختلاط بیش از حد سوخت و هوا باعث خفه شدن موتور می شود و پیشرانه نخواهد توانست خود یا ماشین را قدرت ببخشد.
توجه فرمایید صرفا مقدار ترکیب سوخت و هوا مهم نیست، نسبت یا درصد اختلاط آن ها نیز باید صحیح باشد.
نتیجه ترکیب سوخت بیش از حد و اکسیژن کم، احتراق ناقص و بی ثمر است که منجر به خام سوزی می شود.
نتیجه ترکیب سوخت بسیار کم و اکسیژن زیاد نیز باعث می شود که احتراق کند و ضعیف باشد.
شما همراهان گرامی میتوانید در فروشگاه اینترنتی ۳۰part.ir از قطعات یدکی آریو که شامل:
۱-قطعات مصرفی:
تیغه برف پاک کن جلو، بازویی برف پاک کن جلو، شمع موتور، فیلتر بنزین، فیلتر هوا، فیلتر روغن و … .
۲-قطعات سیستم ایمنی:
سنسور ABS چرخ جلو، شیلنگ ترمز چرخ جلو راست، شیلنگ ترمز چرخ جلو چپ، کالیپر ترمز جلو، سیلندر ترمز عقب و … .
۳-قطعات تهویه مطبوع و خنک کننده موتور:
کلید کنترل بخاری دستی یا پنل بخاری، لوله بین اواپراتور و کمپرسور، لوله بین کنداسور به کمپرسور، لوله بین اواپراتور و کندانسور و … .
۴-قطعات موتوری و گیربکس:
کاسه نمد لوله محافظ شمع، کاسه نمد سر میل لنگ، دنده تایمینگ سر میل لنگ، زنجیر تایم، بغل یاتاقان، و ….
۵-قطعات سیستم تعلیق و جلوبندی و جعبه فرمان:
کمک فنرها، توپی سرکمک، سیبک طبق، پمپ هیدرولیک، لاستیک چاکدار، قرقری فرمان، مخزن روغن هیدرولیک و…. .
۶-قطعات سوخت رسانی:
سنسور اکسیژن جلو و عقب، باک بنزین، ریل سوخت، منیفولد هوا، منیفولد دود، کاتالیست، انژکتور سوخت، کنیستر، شیلنگها بنزین و … .
۷ -قطعات بدنه، قفلها، چراغها و براکتها:
فوم سپر جلو، قفل درب صندوق، قفل درب عقب راست، قفل درب عقب چپ، دیاق سپر عقب، دیاق سپر جلو، لولای درب جلو چپ و … .
۸-قطعات برقی و الکتریکی:
بوق ووفر، بوق تیوتر، ECU ایربگ، ECU موتور اتومات، کلید شیشه بالابر جانبی، کلید شیشه بالابر راننده، کوئل ایموبلایزر و … .
۹-قطعات تزئینات داخی و خارجی:
زه آبگیر بیرونی درب جلو چپ، زه آبگیر بیرونی درب جلو راست، قاب کلید بالابر درب عقب چپ، دستگیره داخلی درب جلو و عقب چپ … .
بازدید بعمل آورید و ما را با ارائه پیشنهادات و انتقادات خود در امر معرفی محصولات و خدمات یاری رسانید.