اخبار خودرو

نکات کلیدی خرید خودرو برلیانس دسته دوم

راهنمای خرید لوزم یدکی خودرهای آریو برلیانس چانگان

قدم اول ارزیابی بدنه:

  • اولین گام در بررسی خودرو دست دوم، ارز یابی شاسی، سقف و ستون ها ست. شاسی ماشین وقتی آسیب شدید دیده باشد از شکل می افتد و باعث مشکلات بسیاری از جمله تغییر زاویه چرخها میشود. شاسی کجی دارد . این ماشینها استقامت اولیه خودشان را برای همیشه از دست میدهند.

دوم ارزیابی جلوبندی:

  • پشت فرمان بنشینید و در حین رانندگی حواستون به فرمان باشد که انحراف نداشته باشد. این مورد بیشتر در مورد خودروهای بی کیفیت حائز اهمیت است.

سوم ارزیابی موتور:

  • ماشین را روشن کنید و به رنگ دود خروجی دقت کنید. در صورتی که دود اگزوز خیلی سیاه باشد، به این معناست که موتور یا شمع خودرو به درستی کار نمیکند. رنگ آبی دود اگزوز نشانه خوبی نیست و میتواند به این دلیل باشد که موتور مشکل اساسی دارد.
نکات کلیدی خرید خودرو برلیانس دسته دوم

نکات کلیدی خرید خودرو برلیانس دسته دوم

چهارم بررسی نشتی آب و روغن:

  • آیا آبی از جایی نشت میکند؟ پس رادیاتور نیاز به تعویض دارد. در مورد رینگ و پیستون هم میله اندازه گیری روغن را بررسی کنید. وجود لکه و خال های تیره و یا قطرات آب روی میله به این معناست که ماشین وضعیت خوبی ندارد.

پنجم بررسی کارکرد خودرو:

  • روکش صندلی ها و پدال ها را بررسی کنید که ساییده نباشند. در واقع باید نسبت به میزان کارکرد خودرو و سن خودرو این موارد را بررسی کنید. دربها، لاستیکهای دور درب، دستگیره ها، داشبورد و تمامی اجزای داخل کابین ماشین را هم بررسی کنید. اگر عدد کیلومترشمار پایین بود و داخل کابین فرسوده بود باید شک کنید.

ششم لرزیابی سیستم برقی:

  • قبل از اینکه با ماشین دور بزنید، اول سیستم برقی را بررسی کنید. چراغهای جلو و عقب راهنما، مه شکن و برف پاک کن را بررسی کنید. بالابر شیشه ها، سیستم صوتی، آمپر و … را ارزیابی کنید. درسته که هزینه تعمیر برخی از این موارد پایین است ولی وقتی میخواهید ماشین دست دوم بخرید، با ارزیابی تمامی موارد بهتر میتوانید تصمیم بگیرید که این ماشین نسبت به قیمتی که فروشنده پیشنهاد میدهد ارزش خرید دارد یا خیر؟.

هفتم ارزیابی سیستم تهویه:

  • ماشین را روشن کنید تا موتورگرم شود بعد کولر و بخاری را روشن کنید و عملکردشان را ارزیابی کنید. دقت کنید نباید بوی رطوبت و ضد یخ بدهد چون نشانه نشتی مایعات است.

هشتم بررسی سیستم ترمز:

  • از ترمز غافل نشوید و دقت داشته باشید ترمز دستی نباید زیاد خلاصی داشته باشد.

آموزش های مهم وب سایت در پیج اینستاگرام سی پارت نیز منتشر میگردد لذا نکات کلیدی خرید خودرو برلیانس دسته دوم یکی از مطالب منتشر شده در پیج اینستاگرام میباشد.

راهنمای خرید لوزم یدکی خودرهای آریو برلیانس چانگان

راهنمای خرید لوزم یدکی خودرهای آریو برلیانس چانگان